13 januari 2012

Wat heb ik dezer dagen zitten doen:

Even een update!

Ik heb sinds nieuwjaar niet meer stil gezeten. De eerste twee dagen heb ik nog rustig vakantie genomen, maar sinds dan heb ik in een achtbaan van drukke momenten! Zo heb ik Utse 5 dagen op vakantie gehad. Hij integreerde zich meteen en leidde het Erasmus leventje gewoon mee. Zo vlogen die dagen ook weer voorbij, maar toch niet zonder enkele hoogtepuntjes!

Zo hebben we tijdens een bezoek aan de Burger King een iPad gevonden. Iemand in de rij voor ons had die laten liggen tijdens het bestellen. Aangezien er een wachtwoord opstond en een iPad via gps kan opgezocht worden, hebben we hem maar braafjes afgegeven aan de manager van de Burger King. Omdat hij het toch een mooie dienst vond hebben we allemaal een frisdrank gekregen, het heeft dus toch iets opgeleverd :D Ook heb ik in een vlaag met Utse een 'poffertjesplaat' gekocht! We botsten tijdens het winkelen op de deeg voor poffertjes. Ons plan was dus snel gemaakt! We hebben de winkeljuffrouw om raad gevraagd voor het kopen van een plaat. Ze stuurden ons naar de Blokker, waar we een echte gietijzeren poffertjesplaat kochten. Sinds ik die in mijn kast in de keuken heb liggen, wordt ze wel vaker door andere mensen zoals Laila en Mathias geleend om poffertjes voor iedereen te maken, we hebben weer een goed dessertje gevonden voor deze week!

Om onze laatste maand goed te benutten besloten we een Museumkaart te kopen, een plan die we al maanden hadden eigenlijk. Je betaalt 45 euro voor die kaart en in ruil mag je heel veel musea in heel Nederland gratis bezoeken en dit gedurende een jaar. Leuke deal als je weet dat Amsterdam vol musea zit, er is zelfs een plein naar genoemd door de vele musea in de buurt, het Museumplein! We hebben tot nu toe het Rijksmuseum bezocht, het fluorescerend museum, Anne Frank en het Scheepvaartsmuseum. Nog velen te gaan dus!

Regenweer op het Dam
Poffertjes maken met Laila
Normaal ei versus XL ei

Mmmmmmm!
Utse is in town!
Stenen onder speciale blacklights
Hoe de stenen er normaal uitzien. Leuk museum!



De perfecte fiets voor mijn toekomstig dochtertje!
Thais eten, jamm!
Marcel en Claudia in hun expressieve bui!
Eindelijk: de museumkaart!
In het Rijksmuseum.
Lees dit tekstje en bekijk dan mijn volgende foto! Haha :D

Sinterklaas!



Schaken in groot formaat!
Burger King!
En als dessert Ben & Jerry's!
Op een feestje in de guesthouse: Utse en Lisa.


Nen echte tourist se! :D
Winterland Amsterdam op het Rembrandtplein.
Ik heb ook Willem zijn boot gevonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten